PR03 Economische zaken en promotie

Welke doelen en resultaten stellen we daarbij?

Speerpunten

Doelstelling

Resultaat

Regionaal economische structuurversterking

Ondernemers, overheid en onderwijs investeren samen in innovatie, ondernemerschap en de arbeidsmarkt

Inzicht in de mate van het behalen van de strategische doelstellingen van het Routeplan Keyport Next Level 2021-2024 (tussentijdse evaluatie) en de uitvoering van de MKB-deal

Pilot Natuur inclusieve landbouw in Weerterland om te komen tot vernieuwing van landbouwmethoden en verdienmodel

Lokale arbeidsmarktagenda en regionaal arbeidsmarktbeleid

Verkleinen van de mismatch tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt

Kennis en vaardigheden staan centraal in de aansluiting vacatures-werkzoekenden zodat vacatures ondanks de krapte op de arbeidsmarkt toch ingevuld kunnen worden. Scholing vindt plaats via praktijkleren in het MBO

Regionale boost aan het thema leven lang ontwikkelen

Inzicht behoefte bedrijven aan bij- en omscholing versus het aanbod, i.s.m. het Regionaal Mobiliteitsteam. Via deze regionale (netwerk)samenwerking worden mensen naar (nieuw) werk begeleid

Het regionale scholingsaanbod is ontsloten via een digitaal platform

Businesscase inzet instrument revolverend scholingsfonds is afgerond

(Jong) talent aantrekken en behouden

Inzicht in de lokale behoeften en daarmee de mogelijkheden in Weert voor (jong) talent. Bedrijven en studenten worden gekoppeld d.m.v. het digitaal platform Meet the Youngsters

Jongeren zijn bekend met de mogelijkheden in Weert door de introductie van Keyport Meets (beroepen- en arbeidsmarktoriëntatie)

Voor VO, MBO en HBO zijn College Tour en Tour de Keyport geïntroduceerd (inspirerende sprekers van bedrijven gaan naar de onderwijsinstellingen en studenten gaan op bedrijfsbezoek)

Toekomstbestendige bedrijventerreinen

Een compleet en duurzaam aanbod van bedrijventerreinen

Inzicht marktsituatie bedrijventerreinen (d.m.v. een quickscan)

De onderzoeken van adviesbureau Stec (marktkwaliteit en potentie, ruimtebehoefte) zijn vertaald in de Omgevingsvisie

Plan uitvoering citymarketing en merkstrategie

Meer mensen kiezen voor Weert om te wonen, werken en recreëren

Een werkende citymarketingorganisatie volgens de visie op citymarketing

De merkgids is uitgerold

Vitale binnenstad

Een economisch goed functionerende binnenstad

Meer bezoekers (+ 2.000) in de binnenstad t.o.v. 2021

Minder leegstand (-1%-punt) t.o.v. 2021

Deze pagina is gebouwd op 09/29/2021 12:30:30 met de export van 09/29/2021 12:21:30